2012. szeptember 22., szombat

Traktor torta

Lassan minden traktort felismerek...A fiúk imádják ezeket a nagy hangos monstrumokat. Már régen meg szerettem volna mutatni hogyan készítem el ezt a tortát, de vártam amíg olyan szintre jutok a traktorral, hogy ne kelljen miatta izgulnom. Most egy John Deere traktor lesz a porondon. Hajrá!!!

 
Négyszögletes alapomat felosztom.
 

Kockázok , darabolok építkezem , kb ilyesmi lesz. A két nagyobb darab alkotja a testet, a kisebb az elejét. Ezután betöltöm és bevonom vajkrémmel. A magasabb részbe szúrok 4 hurkapálcát, hogy szét ne csússzon. Ez elengedhetetlen lépés itt.
 
 
A kerekeket kivágom piskótából, töltöm, bevonom és ha kifagyott akkor burkolom. 2 nagyobb és 2 kisebb átmérőjű kerékre lesz szükség. Ezt egy zsúrtorta méretű piskótából megoldom.
 


Ennél a keréknél hagytam a közepén egy kis mélyedést, de ez opcionális, nem mindig szoktam, csak ha bonyolítani szeretném az elkészítését :)
 
 
A kerekeket lefestem feketére és a kés életlen felével bebarázdálom a szélét, persze csak annyira nyomjuk meg hogy ne vagdossuk őket halálra. A fekete fondantot elég macerás előállítani ezért én inkább festeni szoktam, igaz a felületi festésnek is vannak hátrányai- fog, de veszettül. Bár a gyerekek biztos élvezik a színkavalkádot az arcukon :)
 

 
Na most jön az utálom rész. Mivel magas a torta nem egyszerű a burkolása. Nekem még eddig nem sikerült úgy hogy ne kelljen rajta javítani. Akinek van tippje szívesen fogadom. De általában megbírkózom a feladattal, a magam módján. Szóval minden okés csak a hátuljánál szoktam úgy csinálni hogy összefogom a fondantot a torta szélénél és ollóval nyissznyassz levágom.
 


Aztán a felesleget leveszem és szépen összedolgozom a masszát.
 


És ez lesz belőle. A tetejére tettem még egy réteg fondantot, de ez sem kötelező. Szeretek variálni :)
 
 


Felragasztom az ablakokat.
 
 


A kerekeket a helyükre ragasztom a torta saját krémjével.
 


A visszapillantókat fél fogpiszkálóval felteszem és az előre elkészített kipufogókat (???) beszúrom az elejébe. A lépcsőt felragasztom és a sárvédőket is a helyükre teszem.
 


A kerekek megkapják a belső vázukat. Lámpákat is teszek egy két helyre, majd megfestem az ablakok szélét és az ablaktörlőt.
 




 
 JD TRAKTOR !!!

 
 








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése